sunnuntai 11. kesäkuuta 2017

Väärät kengät ja jalkaterän kipuilu

Mun oikea jalkaterä on kipuillut jo pidemmän aikaa. Olen kärsinyt jokunen vuosi sitten samasta ongelmasta jonkin aikaa,  mutta nyt kipu on ihan päivittäistä. Toisinaan on parempia päiviä ja toisiin kipuilu tuntuu heti herätessä.
Kipu tuntuu aina levossa ja lähtiesssäni liikkeelle. Juoksemista se ei estä, eikä tunnu juoksun aikana. 
Olen hoitanut jalkaa pallohieronnalla ja icepowerilla, pohtien mikä kivun aiheuttaa?
Onko se juoksun siirtyminen kovalle alustalle? heikot lihakset? liika harjoittelu vai mikä?
Pikkuhiljaa poissulkiessa kivun aiheuttamia mahdollisuuksia, tulin ikävä kyllä siihen tulokseen, että kivun aiheuttaa mun uudet juoksukengät 😒

Ostin keväällä uudet juoksukengät, kirjoitinkin niistä täällä.
Aluksi kengät tuntuivat niin hyviltä, etten voinut kuvitellakkaan kivun johtuvan niistä.
Viime viikolla sitten juoksin vanhoilla kengillä. Ja ero juoksun jälkeen oli huomattava :(
Harmittaa niin pirusti kun ostettua vääränlaiset kengät.
Olen ollut merkkiuskollinen Nikelle jo useita vuosia, mutta nyt menin vaihtamaan Asics:hin. Mikä oli minun kohdallani virhe, kengät ei vain yksinkertaisesti sovi minun jalalle.
Lisäksi tässä harmittaa se, että joudun ostamaan uudet juoksukengät, sillä vanhat alkavat olemaan niin kuluneet, ettei niillä juoksu loppukesää 😕
Tästä viisastuneena uudet kengät tulee olemaan Niket ja mielellään samanmerkkiset kuin entiset Niket ovat !
Nyt täytyy odotella että kesän alennusmyynnit alkavat niin raaskin ostaa uudet kengät, ja toivottavasti löydän oikeanlaiset, minulle sopivat menopelit!

-TiinaR-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Rovaniemi Maraton

Olin suunnitellut juoksevana ensi kesänä Rovaniemi maratonilla puolikkaan, mutta tänään sain, ikävä kyllä, lukea lehdestä, ettei juoksutapa...